31 Mart 2010 Çarşamba

"SAHABENİN EŞSİZ TAVRI."

Allahumme salli ala Muhammed ve Ali Muhammed ve accil ferecehum vel'an e’daehum!

“Osman bin Affan (LA) (üçüncü halife), kölelerinden iki kişi vasıtasıyla Ebuzer’e iki yüz dinar göndererek şöyle dedi:
“Ebuzer’e deyin ki, Osman’ın selamı var, bu iki yüz dinarı da geçim masrafında harcamanızı istedi.”
Köleler Osman’ın sözünü Ebuzer’e ilettiler. Ama Ebuzer -beklenilenin aksine- bu paraya ihtiyacı olmadığını belirterek şöyle dedi: “Acaba Müslümanların her birine bu miktarda para yetişmiş mi?”
Köleler: “Hayır! Halife, sadece sizin için bu kadar lütufta bulunmuştur” dediler.
Ebuzer: “Ben Müslümanlardan bir ferdim, onlardan her birine bu miktar para yetiştiğinde ben de kabul edeceğim, aksi takdirde kabul edemem.” dedi.
Köleler: “Osman dedi ki, bu miktar para, benim şahsı malımdır; Allah’a andolsun ki, bu para kesinlikle harama karışmamıştır; tertemiz ve helaldir.” dediler.
Ebuzer: “Ama benim böyle bir paraya ihtiyacım yoktur. Ben şimdilik halkın en ihtiyaçsızıyım.” dedi.
Köleler: “Allah sana merhamet etsin; biz senin evinde, seni ihtiyaçsız kılacak dünya malından hiçbir şey görmüyoruz!” dediler.
Ebuzer de cevaben dedi ki: “Hayır! Gördüğünüz bu perdenin altında, birkaç gündür öylece baki kalan iki arpa ekmeği vardır. Bu paralar benim ne derdime değecek ki! Allah'a andolsun, bu iki ekmeğe kadir olduğum müddetçe, bu dinarları kabul edemem. Allah Teala beni, Hz. Peygamber’in Ehl- i Beyti (aleyhimusselam), Hz. Ali aleyhisselam ve ailesinin (salavatullahi ve selamuhu aleyhim ecmain) muhabbet ve velayetiyle her şeyden ihtiyaçsız kılmıştır. Resulullah sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Yaşlı bir adamın yalancı olması ne de çirkindir!”
Bu paraları geri çevirin ve Osman’a deyin ki: “Benim bu paralara ve onun yanında olan dünya malına, Rabbimi mülakat edene dek ihtiyacım yoktur. Benimle onun arasında Allah Teala hükmedecektir. Allah Teala en iyi hükmedendir.”

Bihar, c. 22, s. 398.

www.kerrar.com: Hak âşıklarının adresi.
Allahumme salli ala Muhammed ve Al’i Muhammed ve accil ferecehum vel'an e’daehum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder